תכנית ההכשרה לפסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית בילדים ומתבגרים והדרכת הורים

התכנית מאושרת ע”י איט”ה- אגודה ישראלית לטיפול התנהגותי-קוגניטיבי מזה תשע שנים ומתאימה לסטנדרטים של:
European Association of Behavioral & Cognitive Therapies

המשמעות הינה שבוגרי התכנית שישלימו את דרישותיה של איט”ה לחבר מומחה יהיו זכאים לתעודת חבר מטעם האיגוד האירופאי EABCT

תכנית הלימודים והיקפה
הלימודים מתקיימים במסגרת חד שבועית: 5.3 שעות אקדמיות שבועיות, וסה”כ 320 שעות אקדמיות דו-שנתיות של לימודים פרונטאליים ותרגול מיומנויות. כל זאת בשילוב הדרכה (50 שעות הדרכה קבוצתית או פרטנית). קיימת אפשרות לטפל בילדים ומתבגרים בתמורה להדרכה קבוצתית ופרטנית ללא עלות, שתינתן בתמורה לטיפול. הפרקטיקום מתקיים במרפאות ציבוריות, בין היתר במרפאת C.B.T לגיל הרך במרכז חוסן ומאפשר התנסות בטיפול בהפרעות שונות.

 

התכנית נוסדה ע”י דר’ לילך רחמים לפני עשור בעקבות הצורך שעלה מהשטח בהכשרה נפרדת למטפלי ילדים ומתבגרים
טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בילדים ומתבגרים הוא טיפול ממוקד ומבוסס ראיות שמסייע למטופלים להשיג שינויים ברגשות (למשל, באמצעות טכניקות לוויסות רגשי), במחשבות (למשל, באמצעות לימוד דרכי חשיבה מועילה) ובדפוסי התנהגות לא אדפטיביים ואף מזיקים (למשל, באמצעות אקטיבציה התנהגותית וחשיפות הדרגתיות). יעילותו של הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מוכחת במספר עצום של מחקרים בטיפול בדיכאון, חרדה כללית, הפרעות פוסט-טראומטיות, הפרעות אכילה, ,ADHD טיקים, טורט, OCD, בעיות התנהגות, התמכרויות, חרדה חברתית, אילמות סלקטיבית, אנורזיס, בעיות שינה, אנקופרזיס ועוד. בתכנית נלמדים שיטות ופרוטוקולים טיפוליים, אשר הותאמו למאפיינים ההתפתחותיים הייחודיים לאוכלוסיית ילדים, מתבגרים, פעוטות והורים.

תכנית ההכשרה עברה למרכז “חוסן” בהמשך טבעי לפרויקט שהתקיים בעזרת תרומה נדיבה בין השנים 2013-2015 שבו ניתנה הכשרה טיפולית ל-70 מטפלי ילדים ומתבגרים בC.B.T . במסגרת הפרויקט הוכשרו שנים-עשר מדריכים חדשים והוענק טיפול ל-700 ילדים ומתבגרים ממשפחות קשות יום ברחבי הארץ. <לפרויקט זה השלכות ארוכות טווח: בשירותים הפסיכולוגים ברחבי הארץ החלה הטמעה אינטנסיבית של C.B.T  והוקמו יחידות C.B.T  לילדים בבתי חולים ובשירותים הפסיכולוגיים ברחבי הארץ. המטפלים שהוכשרו ממשיכים להטמיע את שיטות הטיפול במרפאות קופות-החולים, בבתי-ספר, בשירותים הפסיכולוגים החינוכיים ובבתי חולים ברחבי הארץ. המטפלים משתלבים בהדרכת תכניות “חוסן חינוך”  השונות כגון: תכניות חוסן הורים, חוסן אוטיזם ועוד וכן ממשיכה פעילות הדרכה במסגרת קהילה לומדת במרכז “חוסן” ובה מדריכים מומחים נותנים הדרכה בתחום מומחיותם.

 

מטרותיה של תכנית ההכשרה וחובות הלימוד
התכנית מיועדת להכשיר מטפלים להגיע לרמת ידע ומיומנות גבוהה ביותר בטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי בילדים, מתבגרים ובתחום הדרכת ההורים. התכנית מיועדת לפסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ומטפלים באומנויות בעלי ניסיון קליני בטיפול בילדים ומתבגרים.

 

תכנית ההכשרה מקנה:

  • היכרות עם מודלים קוגניטיביים-התנהגותיים לפסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר.
  • ידע במחקר בתחום התיאוריה והטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי.
  • ידע ופרקטיקה בהערכה קוגניטיבית-התנהגותית (ראיונות קליניים, שאלונים לדיווח עצמי, שאלונים לדיווח הורים והמשגת- מקרה קוגניטיבית-התנהגותית).
  • ידע מעמיק ושליטה בשיטות, כלים ופרוטוקולים לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.
  • ידע מעמיק בהדרכת הורים.

השיעורים מתקיימים במסגרת של הרצאות פרונטאליות המלוות בהתנסות ותרגול חוויתי ומשחקי תפקידים, שיאפשרו למשתתפים ליישם את השיטות והכלים הנלמדים תוך הדרכה של מרצי התכנית.

  • במהלך השיעורים יצפו המשתתפים בקטעי טיפול שבוצעו על ידי מומחים בתחום.
  • חומר תיאורטי לקריאה שוטפת יינתן ללא תוספת תשלום.

 

הנהלת התכנית
דר’ לילך רחמים וצוות מרכז “חוסן”: פרופ’ דני חמיאל ופרופ’ נתי לאור.

 

צוות המורים והמדריכים לפי סדר אלפביתי כולם חברים מומחים ומדריכים באיט”ה
גב’ יעל אברהם, פרופ’ ענת ברונשטיין-קלומק, דר’ חנה וייסמן, פרופ’ גיל זלצמן, פרופ’ דני חמיאל, דר’ אלנא ידין, דר’ קלאודיה לנג, , דר’ בלה מירוצ’ניק, דר’ צופי מרום, דר’ ניצה נקש, דר’ יובל עודד, מר עידן עמיאל, מר יששכר עשת,  דר’ עופר פלד, דר’ שרון צימרמן-ברנר, דר’ יונתן קושניר, דר’ איריס קמיניץ-ברכוז, דר’ לילך רחמים, פרופ’ דני שטיין, דר’ גילה שן. כמו כן, מרצים אורחים בעלי שם בין-לאומי כמו פרופ’ עדנה פואה מפתחת שיטת טיפול בחשיפה ממושכת בפוסט-טראומה.

 

צוות המרצים והמדריכים לפי סדר הא”ב:
גב’ יעל אברהם: M.A מאוניברסיטת בן-גוריון, פסיכולוגית חינוכית מומחית מדריכה, סגנית מנהלת שירות פסיכולוגי חינוכי באר-שבע, מטפלת משפחתית מוסמכת, בוגרת טיפול בגשטאלט וב-C.B.T. חלוצה ומומחית בתחום הטיפול בדחייה חברתית ובפיתוח ולימוד מיומנויות חברתיות. מובילה פרויקטים של טיפול בילדים דחויים בבתי ספר, מנחה מטפלים ומעבירה השתלמויות בתחום הדחיה החברתית והכישורים החברתיים למורים, יועצים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים ברחבי הארץ.

פרופ’ ענת ברונשטיין-קלומק: Ph.D מאוניברסיטת בר-אילן, פוסט דוקטורט במחלקה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. פסיכולוגית קלינית מומחית. מאז שנת 2003 היא נמנית על קבוצה בארה”ב, אשר פיתחה פרוטוקול לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי במתבגרים עם רקע של ניסיון אובדני.  מרצה בכירה ועמיתת מחקר בביה”ס לפסיכולוגיה, המרכז בין-תחומי הרצליה. מדריכה מומחית באיט”ה.

דר’ עפר גולן: Ph.D אוניברסיטת קיימברידג’ אנגליה, מרצה בכיר אוניברסיטת בר-אילן. המעבדה לחקר אוטיזם, מומחה לתסמונות הספקטרום האוטיסטי. מנחה את צוותי היחידה לתסמונות הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה במרכזי “בית אחד”.

גב’ נעמי דותן: M.A בפסיכולוגיה חינוכית מאוניברסיטת בן-גוריון. פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה. מדריכה מוסמכת ב-REBT  מטעם מכון אלברט אליס בניו יורק. מרצה באוניברסיטת בר-אילן ביחידה לפיתוח מקצועי בביה”ס לחינוך ובחוג לחינוך. מומחית בטיפול בהפרעות חרדה, שליטה, אנקומפרזיס, בעיות התנהגות וADHD. מדריכה מומחית באיט”ה.

דר’ חנה וייסמן: Ph.D מהאוניברסיטת העברית, פסיכולוגית חינוכית ורפואית, מדריכה. פסיכולוגית ראשית-היחידה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, מרכז רפואי ע”ש ח. שיבא

תל-השומר. מומחית ומדריכה בטיפול בהפרעת טורט, חרדה ובטיפול בהפרעות פסיכוסומאטיות. מדריכה מומחית באיט”ה.

פרופ’ גיל זלצמן: MD מהאוניברסיטה העברית. מנהל המרכז לבריאות הנפש “גהה”, מנהל מחלקת טיפול יום לנוער ויו”ר המועצה הלאומית למניעת אובדנות. פוסט דוקטורט  במרכז לחקר הילד אוניברסיטת ייל, ארה”ב. פוסט דוקטורט המחלקה לחקר המוח, אוניברסיטת קולומביה, ארה”ב. תואר שני בלימודי מנהל רפואה ציבורית, אוניברסיטת בן גוריון.

פרופ’ דני חמיאל: Ph.D מהאוניברסיטה העברית. פסיכולוג קליני ורפואי מדריך. מנהל היחידה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי במרפאה לברה”נ ע”ש בריל רמת-חן, שרותי בריאות
כללית, מנהל תוכנית חוסן חינוך במרכז ע”ש כהן האריס לטיפול באסון וטראומה המונית, תוכנית שעוסקת בהקניית כלים קוגניטיביים-התנהגותיים למורים ותלמידים במערכת החינוך וראש מכון משב שעוסק בפיתוח תוכניות קוגניטיביות-התנהגותיות באינטרנט. מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה. מדריך מומחה באיט”ה.

דר’ אלנא ידין: Ph.D מאוניברסיטת פנסילבניה פילדלפיה ארה”ב. מומחית בינלאומית בטיפול ב-OCD  בילדים ונוער, פסיכולוגית קלינית ומדריכה. מומחית בינלאומית בטיפול בהפרעות חרדה בילדים, מנהלת המרפאה לטיפול ב- OCD, המרכז לחקר וטיפול בהפרעות חרדה-אוניברסיטת פנסילבניה פילדלפיה ארה”ב. הדרכתה של דר’ ידין מוכרת באיט”ה.

דר’ קלאודיה לנג: Ph.D מאוניברסיטת מיאמי, ארצות הברית. פסיכולוגית קלינית מומחית. מטפלת מזה 12 שנים על פי עקרונות השיטה הקוגניטיבית התנהגותית במגוון הפרעות חרדה וטראומה מינית ובקשיים רגשיים הנלווים ללקויות למידה בילדים צעירים ובמתבגרים. מדריכה מומחית באיט”ה.

דר’ יופ מיירס: Ph.D מאוניברסיטת אמסטרדם הולנד. פסיכולוג קליני ומדריך. ראש המגמה היוצא לפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטה העברית בירושלים. מדריך מומחה באיט”ה והיו”ר היוצא של איט”ה.

דר’ בלה מירוצ’ניק: M.D פסיכיאטרית מומחית בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, מנהלת המרפאה לטיפול בהפרעות בגיל הרך מרכז רפואי זיו. מומחית וחברת ועד העמותה בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי לגיל הרך. חברה מומחית באיט”ה ובתהליך הסמכה להדרכה באיט”ה.

דר’ צופי מרום:.University of Nottingham Ph.D  יו”ר איט”ה וראש תחום טיפול קוגניטיבי התנהגותי במרכז בריאות הנפש גהה. פסיכולוגית קלינית ומדריכה, חוקרת ומומחית בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בחרדה חברתית.

דר’ ניצה נקש:M.D  מאוניברסיטת תל-אביב. פסיכיאטרית מומחית, מנהלת מרפאת מבוגרים במרכז לבריאות הנפש ע”ש בריל בתל אביב. מומחית בינלאומית בטיפול ב”חשיפה ממושכת” בנפגעי טרור והלם קרב. מדריכה מומחית באיט”ה.

דר’ יובל עודד: Ph.D  בפסיכולוגיה קלינית-שיקומית אוניברסיטת בר-אילן. יו”ר האגודה הישראלית לביופידבק, מנהל היחידה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי וביופידבק בתל אביב ובירושלים, המתמחה בהתערבות במצבי לחץ ומשבר. חבר בצוות הקליני של נט”ל –

עמותה לנפגעי טראומה על רקע לאומי. מרצה  אורח באוניברסיטאות ת”א, בר אילן ובן גוריון. חבר מומחה באיט”ה ומדריך מומחה בביו-פידבק.

מר עידן עמיאל: M.A מאוניברסיטת ת”א. פסיכולוג. מנהל המרפאה להדרכת הורים במרכז הרפואי שניידר. מתמחה בהדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות על פי גישת “שיקום הסמכות ההורית” שפותחה על ידי פרופ’ חיים עומר. מדריך אנשי מקצוע ומוסדות בגישה בנושא שימוש ב- NVR) Non Violent Resistance), לשיקום סמכות ההורים ולאנשי חינוך בנושא התמודדות מורים עם בעיות התנהגות.

מר יששכר עשת: M.A מאוניברסיטת ת”א. פסיכולוג קליני רפואי. מומחה בהיפנוזה. מלמד ומדריך במחלקה לרפואת משפחה בעפולה. מדריך בטיפול C.B.T וטיפול משפחתי, מדריך רופאי משפחה. כותב מאמרים בויקירפואה ובפסיכו אקטואליה. בעל האתר “לרפא את יצרי כפיך”. כתב ספרים בנושא הורות. מדריך מומחה באיט”ה.

דר’ עופר פלד: Ph.D   מאוניברסיטת בר-אילן. מטפל וחוקר בתחום הטיפול בסכמה בבני נוער ופסיכולוג קליני וחינוכי מומחה מדריך. מומחה בטיפול בסכמה תרפיה, בהפרעות אישיות ובטיפול קוגניטיבי-התנהגותי באוכלוסיות מגוונות. מדריך מומחה באיט”ה.

דר’ שרון צימרמן-ברנר: Ph.D מהפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל-אביב. פסיכולוגית שיקומית מומחית ונוירופסיכולוגית. המנהלת המקצועית של עמותת טורט בישראל וחוקרת בתחום הטיפול בתסמונת טורט בילדים. מדריכה מומחית באיט”ה.

דר’ איריס קמיניץ-ברכוז: Ph.D מאוניברסיטת Leihigh ארה”ב. פסיכולוגית חינוכית מומחית בעלת שם ומובילה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים עם ADHD ובילדים עם לקויות למידה. מאמנת ADHD בכירה ומדריכה. חברה מומחית ובהסמכה להדרכה באיט”ה.

דר’ לילך רחמים: Ph.D מאוניברסיטת בר-אילן. פסיכולוגית קלינית מומחית. מדריכת ומנחת סדנאות PE. מזה 11 שנים מובילה ומפתחת את תחום הC.B.T – בילדים ומתבגרים בארץ ומומחית בינלאומית בטיפולPE  בפעוטות פוסט-טראומטיים. עמיתת מחקר ומרצה בביה”ס לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה ובביה”ס ללימודי המשך ברפואה, אוניברסיטת תל-אביב. עוסקת במחקר, פיתוח והתאמת טיפול בילדים ובפעוטות נפגעי טראומה ועמדה בראש צוותי סיוע בעקבות אסונות בארץ ובעולם. חברה בועד איט”ה ומדריכה מומחית באיט”ה.

פרופ’ דני שטיין: M.D  מהאוניברסיטה העברית. מנהל המחלקה הפסיכוסומאטית בבית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים. אחראי על השירות להפרעות אכילה לילדים ונוער,

שכולל בנוסף למחלקה הפסיכוסומאטית גם את אשפוז היום והמרפאה לטיפול בהפרעות אכילה בילדים ובני נוער. פרופ’ שטיין הינו מומחה בין לאומי בטיפול בהפרעות אכילה.

הוא פרופסור מן המנין בחוג לפסיכיאטריה וראש הסקציה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר בפקולטה לרפואה ע”ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב. כתב מעל 120 מאמרים וערך שלושה ספרים. מדריך מומחה באיט”ה.

דר’ גילה שן: M.D  ביה”ס לרפואה ע”ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב. מומחית בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, מנהלת היחידה לרפואת גוף-נפש לילדים ונוער, מרכז בריאות הנפש גהה. מומחית בתחום ההיפנוזה והביופידבק, בטיפול בתגובות משבר הסתגלותי (פסיכיאטרית חילית של חיל-האויר, ובלשכת גיוס בעבר). בוגרת ביה”ס לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב, מרצה בלימודי המשך בפסיכיאטריה, בביה”ס לרפואה ובאוניברסיטת בר-אילן. מדריכה מומחית באיט”ה.

  • כמו כן מלמדים בתכנית מרצים אורחים בעלי שם עולמי כמו פרופ’ עדנה פואה מפתחת שיטת PE  לנפגעי טראומה.

 

 

תכנית הלימוד בשנה הראשונה

בשנה הראשונה רוכשים משתתפי התכנית ידע מעמיק ושליטה בתהליך ההערכה, המשגת מקרה ובטיפול קוגניטיבי-התנהגותי ובהתאמות ההתפתחותיות לטיפול בילדים, מתבגרים, הורים והתערבויות בסביבת ביה”ס.

 

ילמדו בצורה מעמיקה הנושאים הבאים:

  • תהליך ההערכה בטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי: ראיון קליני בגישה קוגניטיבית- התנהגותית. ראיונות חצי מובנים ושאלונים לדיווח עצמי לילדים והורים להערכת הפרעות חרדה (חרדת פרידה, חרדה חברתית, הפרעת חרדה פוסט-טראומטית, חרדת בי”ס, הפרעה טורדנית-כפייתית, דיכאון אובדנות ופגיעה עצמית, ADHD ועוד).
  • המשגת מקרה וקביעת מטרות טיפוליות.
  • התמודדות עם מאפיינים ייחודיים לילדים ומתבגרים: מוטיבציה, הדרכת הורים    והדרכתן של מסגרות חינוכיות.
  • מבנהו של הטיפול-הקוגניטיבי התנהגותי, שלביו, שיטות ועקרונותיו.
  • מודלים קוגניטיביים-התנהגותיים לפסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר.
  • טיפול בהפרעות מגוונות: טיפול בפוביות ספציפיות; הפרעת פאניקה; הפרעת חרדה כללית; חרדת פרידה; הפרעות פוסט-טראומטיות (PTSD) בעקבות פגיעה מינית, טרור וטראומות שונות; אבל טראומטי; הפרעה טורדנית-

כפייתית (OCD); חרדה חברתית; אילמות סלקטיבית; פוביית בי”ס; הפרעות        פסיכו-סומאטיות; הפרעות קשב וריכוז; עבודה עם הורים והדרכת הורים.

  • שימור הישגים טיפוליים ומניעת הישנות של הפרעות ותסמינים.
  • סיכום, מניעת הישנות ופרידה בטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי.

 

תכנית הלימוד בשנה השנייה

  • טיפול בילדים דחויים ובילדים שיש להם קשיים במיומנויות חברתיות, כולל למידת מיומנויות חברתיות והתערבות עם המשפחה ועם מסגרות חינוכיות להתמודדות עם דחייה ובריונות בביה”ס.
  • טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בילדים ומתבגרים הסובלים מדיכאון ופגיעה עצמית.
  • Mindfulness-based Cognitive Therapy: מיינדפולנס למניעת הישנות ורגרסיה בטיפול בילדים ומתבגרים הסובלים מחרדות ודיכאון, הקניית מיומנויות ושיפור המודעות, כלים לויסות רגשי ולהפחתת לחצים. השיטה התפתחה כחלק מחקירה קלינית לגבי התהליכים הקוגניטיביים הגורמים להישנות דיכאון וההתערבות נבנתה כתהליך להעצמת הגישה לעבודה מניעתית אפקטיבית. כמו כן, להתמודדות עם מצבי לחץ ומצבי רוח שונים המאפיינים את גיל ההתבגרות, תוך מתן כלים מחשבתיים – הכרתיים (קוגניטיביים) והתנהגותיים.
  • טיפול בהורות ושיקום סמכות הורית בעבודה עם ילדים ומתבגרים עם בעיות התנהגות, חרדה ובעיות ויסות.
  • הקנייה ואימון בכישורים חברתיים ובפתרון בעיות.
  • טיפול בהפרעות אכילה בילדים ובמתבגרים
  • טיפול בהפרעות טיקים וטורט.
  • טיפול באנורזיס ובאנקומפרזיס.
  • סכמה תרפיה– יישום בגיל ההתבגרות טיפול ממוקד סכמה מחבר גישות דינאמיות עם התערבויות קוגניטיביות התנהגותיות ומתמקד בריפוי סכמות שנוצרו בעקבות חסך רגשי. הטיפול פותח ע”י דר’ ג’פרי יאנג ומותאם לטיפול בהפרעות אישיות ולטיפול בילדים ומתבגרים עם חסכים רגשיים, אשר הובילו לסכמות לא סתגלניות.

קיימת אפשרות להמשיך ולהשתלם במסגרת שנה שלישית בקורסים ספציפיים: טיפול בהפרעות אכילה (פרופ’ דני שטיין), טיפול בהפרעת טורט (דר’ שרון צימרמן-ברנר), ביופידבק (מר יובל עודד), הגישה המוטיבציונית- הגברת מוטיבציה לשינוי בטיפול בילדים ומתבגרים (מר מיכאל פרלה).

 

הדרכה
ההדרכה הינה חלק חשוב ביותר בהכשרה הטיפולית. היא מסייעת ליישם את הידע והכלים הטיפוליים שנרכשים במהלך התכנית, להעלות סוגיות טיפוליות, ולהתמודד עם קשיים העולים בטיפול. כל משתתף יוכל לקבל הדרכה במסגרת קבוצתית או פרטנית על מטופלים ממסגרות עבודתו, או לקבל הדרכה ללא תוספת תשלום ממקומות הפרקטיקום (מרפאות  לטיפול ב- C.B.T) העובדים בשיתוף פעולה עם התכנית. במסגרת התכנית ניתן לטפל תמורת הדרכה גם במרפאת הילדים והפעוטות במרכז חוסן. על מנת להתנסות בידע הנרכש בתכנית אנו ממליצים על הדרכה חד שבועית. בתחילת השנה הראשונה תחולק למשתתפים רשימת מדריכים המוסמכים בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי בילדים ומתבגרים, שמתוכה יבחרו התלמידים מדריך ויצרו עמו קשר. אנו מסייעים בכל שנה בהתארגנות הקבוצתית ובהתארגנות מול המדריכים.

 

תעודת הסמכה
תעודת הסמכה בפסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית תוענק בתום השנתיים למסיימי התכנית. התעודה היא מטעם מרכז חוסן, העמותה לילדים בסיכון, ובחסותה של איט”ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי). התעודה תכלול אישור על שעות הלימוד ועל שעות ההדרכה.

שימו לב: הקבלה לחברות באיט”ה בהמשך תלויה בתנאי הקבלה של האיגוד ועל הנרשמים לבדוק את תנאי הקבלה כפי שהם מופיעים בתקנון החברות באיגוד בכתובת הבאה:  www.itacbt.co.il

 

נקודות חשובות

  • דר’ לילך רחמים וצוות חוסן מפתחים כלים והתאמות גם לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי בגיל הרך וילדים ומתבגרים על הספקטרום.
  • הדרכה וטיפול: במסגרת התכנית ניתן לטפל תמורת הדרכה בילדים ובפעוטות במרכז חוסן. כמו כן, ניתן לטפל תמורת הדרכה ללא עלות במרפאות המציעות טיפול ב-C.B.T ועובדות בשיתוף פעולה עם התכנית.
  • המרצים והמדריכים בתכניתנו הינם המומחים והמנוסים ביותר בתחום בעלי ידע וניסיון קליני עכשווי, מחקר והוראה אקדמית.
  • הקבלה מותנית בניסיון קליני בתחום הטיפול בילדים ומתבגרים, בהמלצות ובראיון אישי.
  • קבלת תעודת סיום מותנית בנוכחות, קריאת החומר השוטף, הגשת עבודות קריאה, והגשת מקרה טיפולי בכתב בסיום כל שנת לימודים על פי כלל ה- single case. כמו כן, בסיום של כ- 50 שעות הדרכה קבוצתית על שמונה מקרים טיפוליים בילדים ומתבגרים.

 

 לפרטים ושאלות נוספות יש לפנות לכתובות הבאות:

ד”ר לילך רחמים בכתובת:  Lilach.Rachamim7@gmail.com

עדי שירי, רכזת התכנית בכתובת: adi_shiri@hotmail.com

מזכירות מרכז “חוסן”- 03-7339304  

Hosted by sPD.co.il - אחסון אתרים A site by razgroup